maandag 20 februari 2012

De bruidsmeisjes van Lena Cornelia de Moei

Na de beschrijving van de gezinnen van de broers en zussen van Lena Cornelia de Moei en Cornelis Jongejan, van al de oudooms en oudtantes van mijn vaders kant, kom ik terug op de foto van de bruidsmeisjes en de relatie van de 12 bruidsmeisje met mijn grootouders,




Bruidsmeisjes van Lena Cornelia de Moei.
Huwelijk op 25 juni 1903 met Cornelis Jongejan

Van links naar rechts onderaan:

1. Waarschijnlijk Francina de Moei (1895), dochter van Simon de Moei (broer van Lena Cornelia) en Hubertje Dupré.
2. Pietje de Waard. Petronella de Waard (1899) is een dochter van Bastiana Maria Jongejan (zus van Cornelis) en Johannis de Waard

Van links naar rechts tweede rij:
3. Jannetje de Moei (1892), dochter van Simon de Moei (broer van Lena Cornelia) en Hubertje Dupré 
4. Saar Roodzant. Sara (1893) dochter van Geertruij Jongejan (zus van Cornelis) en Teunis Roodzant.
5. Jaan van den Hoek (1899), Adriaantje, dochter van Willemtje Jongejan (zus van Cornelis) en Cornelis van den Hoek.
6.  Aagje van Delft (1886), dochter van Sara Jongejan en Geerit van Delft.
7. Annebeth  Koote. (1896) lijkt me Annetje Rebekka Koote, dochter van Adriaantje Viskil en Leendert  Koote. Geen familierelatie.
8. Neeltje Boogerman (1897), dochter van Adriaantje Jongejan (zus van Cornelis) en Johannis Martinus Boogerman
9. Jaan Jongejan (1892), Adriaantje,  dochter van Gerrit Jongejan (broer van Cornelis) en Geertrui Witvliet. Woonden op de Sasdijk.

Achteraan van links naar rechts:
10. Betsie Meijer (1893)  Elisabeth Klazina Meijer, dochter van Klaas Meijer van Hotel Meijer en Elisabeth den Dunnes.
11.Jaan Jongejan (1891), Adriaantje,  dochter van Jacob Jongejan (broer van Cornelis) en Arendje van den Nieuwendijk. Haar moeder is in 1901 overleden; hier is Jaan nog in de rouw.
12.  Waarschijnlijk Adriana van Delft (1884), dochter van Sara Jongejan en Geerit van Delft.







2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,

    Ik geniet van deze blog’s. Leuk geschreven, leuke informatie. Bij deze foto ben ik echter een klein beetje in de war. Ik tel 12 ‘bruidsmeisjes’, maar dat zou betekenen dat Lena zelf niet op de foto staat? Toch is de omschrijving van de foto Lena Cornelia en haar bruidsmeisjes. De dame in het midden is volgens de omschrijving de destijds 17 jarige Aagje van Delft?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach laat maar. Ik zie de persoon rechtsboven in helemaal over het hoofd. MIjn excusses!

    BeantwoordenVerwijderen